Η Διώρυγα της Κορίνθου και η επιτακτική ανάγκη διαπλάτυνσής της

Τα σχέδια συντήρησης της Διώρυγας της Κορίνθου, μέσω έργων διαπλάτυνσης και εμβάθυνσης, αποτελούν σήμερα καίρια και επιτακτική ανάγκη, παρόλο που ο σχεδιασμός του Υπουργείου Οικονομικών για το έργο αυτό είχε ξεκινήσει ήδη από τον Σεπτέμβριο του 2012, χωρίς όμως αποτέλεσμα.​

Η αναβάθμιση της υπεραιωνόβιας διώρυγας θα έχει σημαντικά οικονομικά οφέλη για την ακτοπλοΐα και τον τουρισμό, ενώ παράλληλα θα βελτιώσει αισθητά και τα αρνητικά αποτελέσματα (ζημίες 1,7 εκατομμύρια ευρώ, συνολικές υποχρεώσεις 3,9 εκατομμύρια ευρώ και πωλήσεις 4,28 εκατομμύρια ευρώ, σύμφωνα με τον τελευταίο δημοσιευμένο ισολογισμό) της εταιρείας διαχείρισης της Διώρυγας, που εν τω μεταξύ «πέρασε» στην Ελληνική Εταιρεία Συμμετοχών και Περιουσίας, το λεγόμενο «υπερταμείο».​

Ωστόσο, μετά τις έντονες βροχοπτώσεις των τελευταίων μηνών, οι απαρχαιωμένες δομές των πρανών στη νοτιοδυτική πλευρά της Διώρυγας υποχώρησαν, εξαιτίας της διάβρωσης δεκαετιών, και έτσι η σύνδεση του Σαρωνικού με τον Κορινθιακό Κόλπο, που επετεύχθη το 1893, διεκόπη βιαίως.​

Ερωτάται η Επιτροπή:​
Προτίθεται να εντάξει τη Διώρυγα στα Διευρωπαϊκά Δίκτυα Μεταφορών, ώστε να εξασφαλιστεί περαιτέρω χρηματοδότηση για τις επενδύσεις και επισκευές που είναι αναγκαίες για να ανταποκριθεί αυτή στις σημερινές ανάγκες της ναυσιπλοΐας, του τουρισμού και της οικονομίας;​